21 Nisan 2012 Cumartesi

İz Bırakan Kitap ve Film Sözleri

Filmler vardır anlamlarla yüklüdür, filmler vardır öylesine çekilmiştir. Kiteplar vardır tek bir cümlesi ile bütün kitabı yorumlar.

Günlük hayatta bazılarımız bu cümleleri kendilerine birer hayat felsefesi olarak belirlerler. Bu cümleler öyle anlamlı cümlelerdir ki öyle çok anılmazlar, sadece büyük filmlerde ve kitaplarda olur. Bu cümleleri sizlere sırayla yazalım bakalım...


  1. Boğazımda düğümsün; yutkunsam gideceksin, yutkunmasam... Ölürüm !
  2. Mutluluk, bir kibrit alevine benzer; ya esen bir rüzgar söndürür, ya siz üflersiniz, ya da sonuna kadar yanıp, kendiliğinden söner. kibritin alevi eninde sonunda söner ama, başka bir kibrit yakma şansınız daima vardır.
  3. Hayat bir kere oynanan bir kumardır ben onu kaybettim bir daha oynayamam
  4. Çay bardağında bırakılan dudak payı kadar uzak kalamadım gözlerine
  5. Adım,dudaklarında son dakikalarını yaşayan bir sigara gibi... Birazdan yeni sevgilin gelecek. Onun dudakları adım kokmasın diye bitirmeden atacaksın benİ
  6. Dörtte üçü su olduğundan mı, vücudumuz okyanuslar gibi ''AY''ın cazibesinin etkisindedir? Bu yüzden mi içimiz gelgit halindedir? Bu yüzden mi sudan sebeplerle yitiririz su gibi aziz şeyleri çoğu zaman? Sular durulduğunda aydınlanır anlamlar, ama sular durulmaz dalgalanmadan...
  7. Tüm geçmişim bir çöplük, bir atık,içimde birikmiş koskoca bir mezar.Geçmişim bir mezar.Evet bir mezar, yani ölü.Geçmişim ölü.Dün ölü.Geçmişim bitti.Dün bitti.Biraz önce bitti.Ve şuanda ben yeniden doğdum.Sadece şu an var...
  8. Her akşam işçi babasından bisiklet bekleyen ÇOCUK edasıyla bekledim gelmeyişini
  9. Sevmek, başkasının hayatını yaşamaktır"
    gibi bir cümlesi vardı balzac ın vadideki zambak ta, çok doğru diyorum hatırladıkça



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kapmaca baba

Kapmaca BLOG olarak günümüzde bir çok konuda yer alan köşede kalmış fakat herkesi ilgilendiren bilgileri sizlere sunmaya hazırız. Güncel haberleride sitemizden takip etme şansınız var elbette. Biraz canınız sıkılırsa müzik dinlersiniz yada komik videolar felan izlersiniz. Oktay usta

Kapmaca blog